خبر فوری

«سید صدرالدین القبانجی» خطیب نماز جمعه نجف اشرف با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و نقش تاریخ ساز ایشان از نیروهای شیعی عراق (چارچوب هماهنگی و جریان صدر) خواست تا به دور از دخالت‌های خارجی پای میز گفت وگو برای خروج کشور از بن بست سیاسی بنشینند.

خطیب جمعه نجف: امام خمینی (ره) تاریخ را تغییر داد/ چارچوب هماهنگی و جریان صدر پای میز گفت وگو بنشینند

به گزارش قدس آنلاین خطیب جمعه نجف با گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و شهادت شهید سید محمد صادق صدر به ذکر حدیثی از امام حسن عسکری (ع) درباره جایگاه علمای اسلام پس از غیبت امام عصر (عج) پرداخت و گفت: فقها هستند که امت اسلامی و مذهب را حفظ کردند؛ آنها بودند که مانع مغول‌ها در عراق شدند و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) مسیر تاریخ را تغییر داد.

القبانجی ادامه داد: دشمن می‌داند که راز قدرت ما در مرجعیت دینی است و این موضوعی است که آیت‌الله سیستانی پس از پیروزی بر داعش به آن اشاره کردند... و امروز تیرهایشان را به سوی مرجعیت نشانه رفته‌اند تا به روش‌های گوناگون جایگاه آن را ساقط کنند.  

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: چارچوب هماهنگی شیعی، جریان صدر و نیز مستقل‌ها به دور از دخالت‌های خارجی پای یک میز واحد برای گفت وگو بنشینند.

القبانجی در بخش دیگری از سخنانش خواستار «پاکسازی شبکه رسانه‌ای عراق از عناصر فتنه» و نیز بازخواست عاملان لو رفتن سوالات امتحان سرتاسری مدارس این کشور شد و فروش ارزان نفت عراق به اردن را محکوم کرد.

وی اقدام اخیر در درز دادن سوالات آزمون سراسری مدارس راهنمایی عراق را محکوم کرد و خواستار محاکمه عاملان این اقدام شد.

امام جمعه نجف همچنین به موضوع اهانت برخی میهمانان شبکه‌های عراقی به نمادهای دینی، مقاومتی و نیز دستگاه قضایی عراق پرداخت و گفت که آنچه در شبکه رسانه‌ای عراق (العراقیه) رخ داد، هدف قرار دادن عراق، کرامت آن و همسایگان ما بود و خواهان پاکسازی شبکه رسانه‌ای عراق از عناصر فتنه انگیز هستیم.

وی افزود: اینها (فتنه انگیزان) چه می‌خواهند؟ آیا به دنبال انحلال حشدالشعبی و قطع روابط عراق با کشورهای همسایه و اسقاط نظام قضایی عراق هستند؟ آیا می‌خواهند ما را به جنگ قادسیه برگردانند؛ جنگی که یک میلیون قربانی گرفت و چرا به صدام و دنباله روهای او اعتراضی ندارند؟

القبانجی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع فروش نفت ارزان عراق به اردن پرداخت و گفت: قیمت نفت بالا رفته و به ۱۱۶ دلار در هر بشکه رسیده است این در حالی است که عراق روزانه ۱۰ هزار بشکه به اردن با قیمت ۱۵ دلار می‌فروشد و در مقابل، شهروندان عراق در اردن مورد اهانت قرار می‌گیرند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.